måndag, maj 30, 2011

Rensa och städa

Här är det full fart, jag har massor att göra innan resan,som jag skrev igår, och sen vill jag rensa och bli av med saker också, men jag hinner inte lägga ut nåt mer på tradera innan vi åker, för då går auktionerna ut bara 2 dar innan resan, och det kan bli tajt att hinna få betalt och skicka.
Men jag lägger saker i traderahögen, loppishögen, eller kastashögen.
Jag städar för tillfället i skåpen här på kontoret, och nyss hittade jag broderimönster som jag inte behöver, det är säkert nån som vill köpa dem med.

Nu har exet också blivit smittad av min rensning, så han har sorterat ut en hög filmer han inte ville ha kvar, och ett gäng xbox spel som blev kvar där, pojken sålde ju xboxet i våras. Det blir massor av auktioner för mig att lägga ut sen.
Som om det inte var nog så hittade jag min ena väska i soffan hos honom, och i köket hade han en plastburk som han fått mat i av min mor en gång, haha, jag kan snart ta jobb som rensare tror jag.

Nu ska jag snart fara och jobba, det allra bästa med mitt nya jobb är att jag får sova på morgonen och får jobba när det passar mig och de jag intervjuar.

Idag har jag och Claes duschat katt, hon satt ju i bidén och tittade förväntansfullt på kranen, så hon fick en varm skön dusch i badkaret, efteråt låg hon i min famn, insvept i en handduk och hade huvudet på min axel och njöt.
Vi har också varit ute i trädgården så hon fick smyga i gräset och fick sol på sig.
Det är nu 3 veckor sen veterinären sa att katten bara hade några dar kvar att leva, varje dag är en seger, men när jag ser henne så ser jag en väldigt smal katt, men det ser inte ut som en döende katt för mig. Hur som helst blir hon oerhört bortskämd just nu.

Inga kommentarer: