tisdag, mars 30, 2010

Figge Norling

I går var vi in till stan och träffade Figge Norling.
Jag trodde alla känner till honom,men jag fick en fråga på facebook om vem han är, och min mor visste inte heller.
Så jag kan berätta att han varit med i Wallander och Beck, filmen Svart lucia, och min favoritserie Yasemin på flykt, den är från början på 90 talet tror jag, om en tjej som flyr från sina föräldrar för att slippa bli bortgift, Figge är otroligt bra i den serien.

Min sjal med sköldpaddor är köpt på Rhodos.

Claes och Figge är grannar i facebook spelet Farmville, när Claes presenterade sig så sa Figge : jaaaaa,det är du som är en jäkel på att plocka ägg !
hihi, jag får nog dekorera med lite kossor och grisar när jag ska scrappa den här bilden.


Ännu en autograf till samlingen.


Vi träffade en kvinna som var glad och verkade lite bekant,så vi fotade henne med, men det blev inte av att vi tog nån autograf, jag kunde inte med att fråga hur pass känd hon var,haha, googlade när jag kom hem, hon heter Anette Bjärlestam och spelade Janet i Tre kronor.
Jag såg ju den serien men minns inte henne direkt, men det var ju många år sen den serien gick.



Här kommer bilden jag lovade på Salem halsbandet jag fick gratis när jag köpte skivan.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Snart tror jag att alla kändisar har flytt norr ut!! Du världen så många du träffat... jag var ju så feg att jag inte ens tog Marlena Ernmans autgraf fast jag hade möjligheten! Nästa gång så... om det nu blir någon nästa gång. Jag har sett filmerna med Figge men jag har inget minne alls av honom...
Nu ska jag försöka vädra här, allergin blommar upp och jag räknar timmarna tills jag får lämna tillbaka hunden.
Ha en fin PÅSK!! Jag ska maila dig.