måndag, mars 15, 2010

Misslyckade muffins


Jag fick en bok i julas, 1 smet, 100 muffins, och meningen är att jag ska testa alla, utom de som är alkohol eller kaffe i, jodå det finns såna recept också.
idag hade sonen valt recept nummer 16, chokladfudgemuffins.
De ser mer fluffiga ut på bilden i boken, ,men våra blev lite mer kompakta.
Vi tyckte att det smakade lite för mycket choklad,och för lite socker, det är 6msk kakao i, men hela 11 msk farinsocker och 3 msk sirap, så det borde ju vara sött nog,men det var som att nåt fattades, med creme fraiche till blev det bättre.
Receptet säger 12 st,men jag fick ut 20 st.

Annars har jag mest småstädat i dag , sånt som ingen annan än jag märker, plockat bort tidningar från köket, packat upp mina nya lakan, plockat ur diskmaskinen, osv.

1 kommentar:

Tess sa...

Var det inte amerikanska. Större formar och muffinsplåt?