lördag, mars 27, 2010

Salem Al Fakir

Idag har vi träffat Salem !!! Äntligen, han är en av mina absoluta favoritartister i hela världen, han gör sina låtar själv,och texterna är så underbara.
Han var på Media Markt och uppträdde med två låtar ,sen signerade han skivor.
Dagens moderna teknik, han hade låtarna på sin iphone som han kopplade till förstärkaren, och så sjöng han i mikrofonen.
Jag vet inte hur många som var där och lyssnade på honom, ca 200 personer skulle jag tro.

På scen, vi har där i god tid och fick en ganska bra plats.


Eftersom det var så många som ville få autografer och han skulle vidare till intervjuer sen så fick man inte ta kort tillsammans med honom, han hade heller inte tid att posera för kort eller krama fans,men Claes var redo med kameran och fick en del bilder ändå.


Först stod jag i kö och fick hans nya skiva signerad + en autograf i mitt block.
Skivan kostade bara 129 kr och då fick man även nåt på köpet, tröja ,väska eller halsband, jag valde halsband, det kostar i normala fall 99 kr på hans hemsida.
Nu har jag glömt att fota det,får visa det imorgon. Det är en lång kedja och en tag med texten This is who I am, en av hans bästa låtar.
När jag kom fram och fick signerat så frågade jag om man kunde få autograf på gamla skivor också, jo det skulle gå bra,men eftersom det var så många i kön så fick jag ställa mig längst bak igen,så att alla garanterat skulle hinna få en autograf iallafall. Jag hann också få ta honom i hand första gången jag passerade.
Nästa gång jag kom fram så blev han imponerad över hur många skivor jag har,och sa :
oj ,du har ju allihop !
Fast det är inte alla, det fattas en singel ,den har jag vunnit på tradera,men den har inte hunnit komma än, så jag sa det.
Sen berättade jag att jag gillar hans nya låt Keep on walking, för den handlar om livet som tidningsbud.
( Medans han ändå skrev på skivorna hade han ju tid att lyssna och prata med mig )
Texten är i fri översättning ungefär : Jag är tillbaks på samma väg igen, jag vet vad jag ska göra, solen går snart upp,så jag får fortsätta gå.

Han skrattade och sa ivrigt : jamen det är ju så bra,att folk tolkar på sitt sätt,det är härligt.
Sen sa jag att min absoluta favoritlåt är Magic Night, det är en instrumental låt,och när jag lyssnar den så får jag en vision av en ledbuss som kör på Moskvas gator en kväll, och att man hör på vissa ställen hur bussen står vis ett rödlyse,och så gasar den på igen när det blir grönt.
Då tittade han upp mig och sa : Jaaaa, det kan funka, du har rätt, det skulle det ju kunna vara, absolut.


ja han halvblundar lite här, men han tittade ändå mot mig just när den här bilden togs. Så jag frågade : vad tänkte du på när du skrev den låten ?
Nää, jag tänkte nog inte på nåt särskilt, jag bara skrev den, sa han med ett leende.


Tiden gick snabbt,och han var redan sen, så iväg gick han sen ,utan att jag kunde få en bild med honom, men det här var ju bättre än inget,haha.
Och visst är min jacka underbar, jag älskar den verkligen.





Det blänker lite från blixten så det syns dåligt på bilden, men nu är min samling signerad, hurra, jag är mer än nöjd.
Om nån undrar varför jag inte är på hans konsert när jag nu gillar honom så mycket, det är för att den pågår från ca kl 23, och det är för sent för mig när vi förlorar en timme inatt och jag ska upp till kyrkan imorgon.
Jag har dessutom sovit för lite på sistone, så jag ska dra mig till sängen nu.
Men han ska återkomma i sommar sa en av hans anställda, så då kanske jag får se en hel konsert.

Inga kommentarer: