tisdag, mars 09, 2010

Massor av snö

Plusgrader även idag,och vid lunchtid såg jag en väghyvel här ute på gatan, så underbart. Än om det fortfarande är snö på vägarna så kommer det att smälta mycket fortare.
De stora snöhägarna däremot brukar vara kvar långt in på sommaren


På den här vägen är nästan all snö borta, tänk om det kunde vara så på mitt distrikt.


Undrar om man kan åka dit för fortkörning när man inte ser skyltarna ?
Jag stod ju när jag tog bilden, när man sitter i en bil så är man lägre ner, då borde man inte se skylten alls bakom all snö.


Rena alperna.



Nu ser man ögonen på snögubben, det tar sig.

1 kommentar:

Arvet sa...

Ja, oj vilka högar! Det förstår jag att de blir kvar till framemot sommaren. Kul snögubbe - det som göms i snö kommer upp i tö... för det är väl inte en smygis?/Bi