söndag, mars 28, 2010

Vintern som aldrig tar slut

Det finns en gammal schlagerlåt som heter Sommaren som aldrig säger nej, men här är det verkligen vintern som vägrar ta slut, det har snöat halva dan, som tur är så har de varit ute och plogat för en timme sen.



Foki visade bild på alla sina vinterskor för att tag sen,det var många, så nu kommer en bild på mina 4 par. 2 par för jobbet och 2 andra.
De största skorna har storlek 43, för att det ska rymmas tjocka sockar i dem, när jag köpte dem så stod det Norrlandskängor, på kvittot.
Så arbetsskor jag fått av jobbet för några år sen.
Mina stövlar är lite små egentligen, tror det kanske bara är storlek 40, det står nån enda siffra under, och så de svarta med klack,de köpte jag när min kusin bodde här, hon är längre än mig,så jag ville inte vara för kort,hihi.
Som ni ser så är jag inte särskilt intresserad av skor, det är bara nåt att ha på sig,det gör ju ändå ont vad jag än har.
På sommaren är det bättre, tygskor är mer min grej, jag har säkert 6 eller 7 par sommarskor.


Jag tänkte visa upp lite souvenirer då och då, en stor del av nöjet med att resa är alla häftiga saker som finns att köpa hem, en kompis hade en gång på sin utlandsresa köpt bara en tröja och en prydnadssak, jag var chockad, tyckte hennes resa var rätt bortkastad,hihi, det är så kul med grejer som är annorlunda än vad jag kan köpa här, och det är många minnen när man tittar på dem.

Den här tallriken med en påfågel köpte jag på Tenerife 1988,den är lite trasig för jag klantade mig en gång när jag skulle dammtorka, men det syns inte på långt håll.
Muggen köpte jag i Göteborg 1990 på klassresa, jag har aldrig druckit ur den,men det är rätt smart med ett lock så värmen stannar kvar bättre.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Jag är inte så förtjust i skor heller, det är bara något man har på sig. Har nog aldrig gillat skor. Långt upp i åldern gick jag barfotat inomhus sommar som vinter. Det gör jag inte längre, åldern har väl sagt sitt tänker jag om att frysa om fötterna. Jag har gått barfota i skogen, på asfalt... nej skor gillar jag inte så värst.
Kul med dina souvenirer...jag gillar inte sådant för egen del, köper aldrig med mig något hem. Jo, te och annorlunda mat. Det gillar jag! Så letar jag ständigt efter brevpapper/anteckningsböcker så det är väl mina souvenirer. Men ditt fat och mugg gillade jag skarpt! Så vackra färger. Visa gärna mer för det är roligt!