tisdag, mars 16, 2010

Solja Krapu 50 år


Solja är född i Finland, men har bott i Sverige över 30 år.
Hon bor i Umeå och har skrivit poesiböcker, barnböcker och en roman.
Jag har en poesibok av henne med den mycket trevliga titeln : Jag behöver busschauffören.

Jag träffade henne i oktober 2006, då tog jag den här bilden, och hon signerade boken åt mig.
Hon var pigg och glad, att träffa henne var som ett bubbelbad för själen, som att dricka en flaska Loka med smultronsmak, fast i hjärtat.

Eller, hmmm, ja nu blir jag poetisk,haha, men jag kanske inte lyckas så bra då,men vad jag menar är att jag blev väldigt glad och fridfull av att få höra henne berätta och läsa ur en av sina böcker.
Idag fyller hon alltså 50 år, det var en artikel på familjesidorna i Västerbottens Kuriren i lördags.

Inga kommentarer: