fredag, juli 31, 2009

Bu för Konsum också

Ja jag blir galen, det finns ingen service längre här i världen och ingen tar ansvar !
Suck och vääääääs.
Vi stod i kön på Konsum, sådär 5 personer före och alla hade handlat massor, då kom ett biträde och satte sig i en annan kassa så vi gick dit.
- Jag ska inte öppna kassan ,sa hon då,och så gick hon igen !
Under tiden hade 2 till hunnit före oss i kön.
Sen var kön ca 15 personer lång sammanlagt, då kom hon tillbaks och satte sig i kassan,men vi stod kvar i samma kö där vi var.
Vi köpte fryst kyckling, 25,90 per förpackning, fanns 6 olika sorter , minikycklingbröstfilé förstekta. När det äntligen var vår tur och vi betalt så såg vi på kvittot, 2 av dem hade gått in för 25,90 st, men 2 hade gått in för 71,50 st !! det var ju miniförpackningar, 500 g, så det var dyrt, så vi sa till killen i kassan att det hade blivit fel pris.
- Det är inte mitt fel, det är inprogrammerat i kassan, det är nån annan som har gjort det, sa han och fortsatte ta betalt av nästa kund.

Jaha ?? Han brydde sig inte !
- Jamen då måste vi ju få tillbaks pengarna vi betalt för mycket, sa jag.
- Hur då ? sa han.
- Du får ju slå in kassafel eller nåt, ta tillbaks det.
- Hur gör man då ? sa han , jamen hmm han frågade MIG !!
sen sa han : ja jag kan försöka, men får jag ta hand om några i kön först ?
- Näää, sa jag, för nu hade båda kassorna ca 10 pers i varje kö.
- Jamen fråga henne då, sa han och pekade på tjejen i den andra kassan.
Du Therese, ja visst heter du det ? de här har fått fel pris på en grej, sa han till hinne, och sen till mig : kan ni vara snälla och gå till hennes kassa, det skulle vara bra.

Suuuuck, så vi gick till hennes kassa, och så skulle ju hon betjäna några först.
Sen sa hon att det skulle väl vara det priset såklart om det stod så i kassan.
- Nej,det stod på skylten att det var på alla sorter, sa Claes.
- Är det säkert att det inte var på alla sorter utom just den då ? sa hon.
Jamen ååååh, jag kokar bara jag tänker på det fortfarande ju fast det gått 2 timmar.
- Nej det stod att det var på alla sorter, sa Claes.
- Ja isåfall måste jag gå och kolla,men då måste jag ta betalt av några kunder först ! sa hon.
- Men nääää, vi har stått i kö typ 20 minuter, och vi har bestämt hämtpizza som är klar för länge sen, vi har inte tid, sa jag.
- jamen vi är bara 3 i butiken,det kan inte jag rå för att vi har kunder, sa hon lite surt, ni kan få lämna tillbaks dem om ni vill ?

Ja det ville vi,och så lämnade vi tillbaks 2 förpackningar och fick pengar, utan att hon kollade kvittot, eller att jag fick skriva under på återköp osv, som man brukar i en mataffär. ( På ica får man ju kassafel på 25 kr dessutom )

SUCK och vääääs, Holmsund - Obbola har ca 6 000 innevånare, och Konsum har 3 st som jobbar,jamen hallååååååå.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Jösses! Utbildar man inte folk först innan de sätts i kassan??? Jag hade bättre tur på vår ICA när det var kassafel igår: rabatt 10 kr, 1 kr tillbaka för felpris + 25 kronor som kompensation och det gånger 2. Pengarna hamnade visst i sonens ficka, hm... vad tänkte jag på som gav honom pengarna??!! Jag hade behövt dem till garn...
Tack för senast! Nästa gång du kommer ner får du komma hem till mig.