fredag, juli 10, 2009

Inget kylskåp än !

Claes skulle ju gå in på Elgiganten i morse, men han hade varit med bilen på verkstan och klockan var 9, de öppnar inte förrän 10, han hade ingen lust att sitta och vänta i bilen en timme ju,så han åkte hem.
Jag skickade ett surt mail till dem, men än har ingen ringt eller mailat, jag har ju för 17 betalt kontant och de tog 375 kr för att frakta den dan efter.
Kan man vända sig till konsumentverket, eller måste vi åka 2 mil enkelväg för att klaga ?

Ja väldig tur att det inte är så att den gamla inte tappar kyla ändå, tänk om det hade varit så, då hade ju maten varit förstörd redan.

Dessutom, när jag nu ändå klagar : Bu för Ica Maxi !
De har haft samma erbjudande i flera år : mjölk 7,70 litern eller 10 för 66 kr.
I onsdags hade de slutat med det, när jag frågade varför så sa ett biträde : För vi har så långt pris ändå.

Jahaaaaaaaaaaaa, mjölken blev 1,10 dyrare per liter på en gång,det var väl inte billigt, mjölk som är så gott, som jag dricker varje dag, suck.

Ska visa mer Londonbilder ikväll, inte bara sitta här och pipa och yla hela tiden, men nog är det irriterande med kylen.
Igår kväll rensade jag och C i ett förråd i källaren, på bara en halvtimme fick vi bort : en kasse med gamla datasaker, några slitna kartonger, lite trasiga leksaker, och 2 otroligt stora bagar att ge till loppis.
Ska snart fortsätta, har inte hunit så mycket idag, min mor och hennes man kom hit, och nu får pojken håret färgat, men av oväsendet att dömma så spillde visst C färg nånstans.

1 kommentar:

maxell sa...

Mjölkerbjudandet har jag aldrig provat faktiskt. Knepigt för vi gör åt sjukt mycket mjölk i det här hemmet nu för tiden. Så... fasen om de slutat när jag bestämmer mig för att slå till. :)