torsdag, juli 09, 2009

Hoho kylskåp var är du ?

Just nu tycker jag att Elgiganten också kan ta sig, " Hemkörning mellan 11 och 12, vi ringer före vi åker " ja det låter ju smidigt, klockan är 13.51 nu !! Inte kommer det nåt, jag tänkte ringa och fråga dem om det är på gång,men inte kan man ringa till affären här i Umeå inte, utan till deras kundcenter, där telefonsvararen rabblade i flera minuter att man kan maila dem osv osv, innan jag fick flera olika förlslag på siffror att trycka på, inget passade för mitt ärende ,men jag tänkte att bara jag kommer till en människa så får den koppla mig vidare,eller kan ge mig ett direktnummer.
Men efter att ha suttit ca 5 minuter och hört " Du vet väl om att du kan kontakta oss på internet, dit samtal är viktigt för oss, tack för att du väntar " var 20e sekund, så la jag på, kan ju inte blockera telefonen ifall de ringer.
Så nu sitter vi här och kan inte posta brev ens, jamen varför kan inte saker vara som när jag var liten ?
Då kände man ägaren i butiken, hans son var en av de anställda, de visste vårt namn, och köpte man en video fick man en förpackning band på köpet.
Ringde man dit så svarade en människa som man kände.

Och nu är det 2000 talet, här sitter jag och vet inte när de kommer, har de glömt oss ? Har de kört vilse ? har de rymt till Finland med vår kyl ?
Eller gör de der med flit för att visa att de har makt ?
Kylskåp - jag längtar efter dig !
Det vi har, har pinkat på sig massor under natten som vanligt,suck.

Inga kommentarer: