tisdag, juli 14, 2009

Dragon gate

På väg till Arlanda och London stannade vi till vid Dragon gate strax söder om Gävle, jag var så nyfiken på det, de har ju hållt på att bygga sen i fjol ,men det var inte riktigt klart än.
Vi gick in och kollade, det var mäktigt, kändes som att lämna Sverige för en stund.

Vår bil ser liten ut jämfört med hotellet


Kolla min gosse vid den oerhört stora statyn.


Inne på restaurangen doftar det rökelse, och det var en magisk värld, men vi hade just ätit hotellfrukost, så vi åt inget.

Jag skulle just skriva att jag rekommenderar ett besök där,men så såg jag på
Dragon gate hemsida att det kostar 30 kr per person att gå in på området. Jaha, det sa ingen till oss, det fanns en byggjobbare utanför,och en tjej som jobbade i restaurangen,annars såg vi ingen personal alls,bara turister som fotade.
Men det kan faktiskt vara värt att få se det här mäktiga, ifall de nu skulle ta betalt.

1 kommentar:

maxell sa...

Ah det är så där det ser ut. Där har jag åkt förbi många gånger... kanske man ska passa på att göra ett stopp nästa gång?