lördag, april 10, 2010

Katarina Mazetti

Idag har jag träffat Katarina Mazetti, hon som bland annat skrivit boken Grabben i graven bredvid.
Hon berättade 2 roliga historier " direkt ur livet ".
Den ena handlade om politik i en inlandskommun,och hur man gör för att slippa vara klassförälder, den andra handlade om en restaurang med pannkakor gjorda på måsägg, på menyn. Man kan nästan tro henne att det har hänt, hon har sån inlevelse, och oj vilka roliga grimaser hon kan få till.
Berättelserna blev ännu bättre då.


Hon hade en snygg scarf över axlarna.



Hon var trevlig och glad och ställde gärna upp på foto.
Claes jobbade, men en bekant till oss som också var där, tog bilden.



Jag hade råkar glömma mitt vanliga autografblock hemma, tur jag alltid har ett litet reservblock i handväskan,man vet aldrig när det ska hoppa fram en kändis.
Och tänka sig, jazzmusikern Birgit Lindberg ( som bland annat spelat med Svante Turesson ) satt med i publiken,så jag passade på och fick hennes autograf med.

1 kommentar:

alexandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.