fredag, april 09, 2010

Middag på Taj Mahal

I onsdags åt jag och Claes på Taj Mahal på Vasagatan.
Vi hade aldrig ens hört talas om den restaurangen förr, vi gick bara på måfå tills vi hittade ett ställe som verkade bra.





Först fick vi varsin liten sallad medans vi väntade på maten.



Till förrätt åt jag linssoppa,den var god,men lite väl varm,så jag fick äta försiktigt.



Claes åt friterad kyckling med en yoghurt sås till




Varmrätt, jag hade kyckling i sås med cocos,cashewnötter mm, han hade nån sorts kyckling med grönsaker,haha fint minne jag har då.
Så hade vi varsitt bröd och en raita att dippa i.



Till efterrätt åt vi indisk glass, kulfi.
Sen var vi så mätta att vi nästan rullade ut ur restaurangen.
Vi gick till Hemmakväll där jag köpte 2 dvdboxar, första säsongerna av Fame och Lödder, för 104 kr st.
Jag ser ju aldrig på moderna serier på tv, bara Lost, annars gillar jag 70-80 tals serier .

Inga kommentarer: