torsdag, augusti 05, 2010

Gudrun Schyman

Idag träffade vi Gudrun, hon talade på Café Göteborg.
Det var litet och mysigt där, kändes personligt, kanske 60 st som lyssnade på henne,man satt vid bord ute,så det var bekvämt och avslappnat.

Hon sa bland annat att när en man far hem från jobbet så slappnar han av,pulsen sjunker, han är ledig, men för en kvinna stiger pulsen,
allt hon ska göra, mat, städa, tvätta, hjälpa barn med läxor, fixa kort till makens släkt som fyller år, hålla ordning på när de fyller år för det bryr sig mannen inte om osv osv, och sen får kvinnan stress-sjukdomar och blir utbränd.
Jag filmade henne lite grand, jag lägger ut det imorgon.
Innan vi hade varit där i 2,5 timmar och sen gjort våra ärenden så var det redan kväll.


Claes köpt en hallonmilkshake.


Jg köpte äppelpaj med glass, det kostade 80kr sammanlagt.
Men servicen var väldigt dålig, vi var där ca 30 min innan Gudrun skulle komma,och beställde för att vi skulle hinna äta innan, men hon hann både komma och börja tala innan maten kom.
Plus att personalen gick runt på måfå med mat och undrade vem som skulle ha det, när milkshaken kom så frågade servitören vid bordet bredvid om det var deras, jag hoade och viftade med handen,men han märkte inget.
De vid det bordet såg mig ,och sa till honom att det var till oss, och pekade mot vårt bord, och jag hoade igen och viftade med handen,men han såg inte vart det skulle,så han gick ut med det i köket igen !
Så sen kom en kvinna med det istället. En tjej som satt vid vårt bord väntade jättelänge på sin sallad, sen frågade hon en i personalen, som skulle kolla.
Efter lång tid återvände hon och sa att det finns ingen sån sallad på menyn, så nåt sånt hade tjejen inte kunnat beställa ens, jamen hallåååå !
Hon fick gå iväg och beställa nåt nytt, det var ju skrämmande dålig service tyvärr.



Men Gudrun pratade väldigt bra.


Hon skrev autografer och småpratade med alla.
Jag passade på att få en kram såklart.
Jag berättade att jag jobbat 6 dar i veckan i 17 år,och att jag inte orkar längre, utan ska säga upp mig, om jag så inte får nåt annat jobb utan måste leva på min man.
Hon sa att det var hemska arbetstider,och sa att jag gör helt rätt, att det är bra för mig att säga upp mig för hälsans skull.


Efteråt lämnade jag in uppsägningen, jag ska få sova som en normal människa :)
Och så hade vi 5 ärenden till, inte undra på att jag inte hinner så mycket här hemma ibland.

Inga kommentarer: