tisdag, augusti 17, 2010

Kaos igår ? nu är det värre

Just nu är det värre än värst här, vi har rivit tapeter på pojkens rum,och så tog vi bort packtejpen som höll ihop hålet där han hade sparkat sönder väggen i ilska fär nåt år sen, och det föll ut massa grus o sten,och själva betongväggen kom fram ! Min pappa säger att vi måste köpa en ny gipsplatta och skarva in, golvlisterna blir förstörda, garderoberna är lösa och styckade,men tapet blev skadat så vi måste spackla i där,och taket måste målas,för det syns att garderober har varit där.
Vi har hittat spår av 4 tidigare tapeter,och den allra äldsta från 50 talet som fanns bakom garderoben var ju fin,sån hade vi gärna satt upp om det funnits att köpa, jag ska visa foton sen på hur det är idag.
Tur min pappa är pensionär och har tid att hjälpa oss, Claes har börjat jobba igen efter semestern och är borta 13 timmar per dag som vanligt, i söndags hade han 5 timmars rast i Storuman, i går 8 timmars rast i Lycksele, bläää, han tjänar ju inte så mycket på det heller, på 8 timmars rast så får han bara betalt för 2 timmar, jag skulle ju hellre ha honom här och fixa med huset.

Och jag ska hänga tvätt, och blogga ( ja det gör jag ju nu ,haha ) och lägga mig tidigt för vi ska till stan och köpa virke imorgon, fast nu ska jag stiga upp om 5 timmar, jaja, men det blir bra när rummet är klart, bilder på eländet kommer imorgon.

1 kommentar:

Olivia sa...

Men hjälp, jag hade ingen aning om att det är så många timmar varje dag för busschaufförer! Hur kul är det att spendera 8 timmar på ett ställe... :(