måndag, augusti 16, 2010

Stressundersökning ? nej tack

Jag såg en annons i lokaltidningen idag om att stressade personer söks för att vara med i en undersökning och man får betalt, låter ju intressant tyckte jag,men det stod att man skulle avsätta en halv dag 2 ggr i veckan i 3 månader, äääh ?

Jag kollade på deras hemsida,och jodå, de söker 2 personer som dels ska ha en klocka som registrerar när de sover,och som ska fylla i en enkät om stress, och sen en halv dag, 2 ggr i veckan i tre månader ska de vistas i skogen, 1 mil ifrån Umeå, och man får 100 kr per gång, men inte bensinersättning.
Jamen ? vilken person som är stressad har tid att vara i skogen 2 ggr per vecka, kanske ca 4 timmar per gång,för 25 kr i timmen, när man själv får bekosta resan, nä, mig får de inte med i den undersökningen.

Dagens citat, av Bosse Bildoktorn :
" Vi har hängt ihop sen 1978 min hustru och jag. Att vi fortfarande älskar varandra är helt otroligt i dessa tider då folk skiljer sig och håller på med hela fotbollslag. "

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Varför bara 2 personer? Vad kommer de fram till då? Ska de ha en man och en kvinna och jämföra??? Min make var med i en undersökning och han fick betalt, reseersättning och mat. Det tog visserligen flera timmar men han förlorade inget på det i alla fall.
Nu ska jag växka pojkarna, skolan börjar idag.

maxell sa...

Hahaha. Tok!

Men tänk dig älgjakten nu framöver. Där finns det nog en del som kan kvala in...

Unknown sa...

Jadu...man blir ju stressad bara man tänker på situationen...*S* Ha det gott!