måndag, augusti 16, 2010

Paj, kaos och en råttsvans


Det här var en god paj med räkor och lax.
Vi köpte färdiga pajskal, och så fanns det recept på baksidan på hur man kunde fylla skalen med olika goda saker.
De blev spröda och goda, jag minns inte vilket fabrikat det var, men de fanns i frysdiksken på ica maxi.
Mycket godare än färdigköpt paj, och så kan man välja vad man vill ha i, Claes exempelvis gillar tacopaj,men han vill inte ha majs, och det är det oftast i köpepajer.

Här är det livat värre som vanligt, vi har nu rensat ur hela Elis rum, inklusive ett helt överskåp med min samling av tidningen Det bästa från 1943 och framåt.
* visslar diskret * ska man skratta ,gråta,skämmas eller vara stolt ?
Det är ju en kulturskatt faktiskt, hur annonserna såg ut, vilka kändisar som var populära mm.
Så håller vi på att röja ur gästrummet så gästen ryms där, vi hittade bland annat en tv kartong, en årgång av Hemmets Journal från 1973, en dator, ,och en Expressen från 2009.

Pojken har sin säng och massor av möbler i övre vardagsrummet, och katten hade spytt under sängen. Jag har mina kjolar på stolar i matsalen, undrar var jag ska ha dem nu när garderoberna ska bort i hans rum ?
Så hade katten spytt upp en råttsvans i köket, jag har tvätt som ska hängas, tvätt som ska vikas undan, en son som spelar för hög musik, en man som är på jobbet jämt, i går hade han 5 timmars rast i Storuman, idag har han 8 timmars rast i Lycksele !
Och han får bara 25 % betalt under rasten, suck, han behövs ju hemma.
Nu är sonen hungrig, jag skulle behöva scrappa en sida som ska lämnas in i går, och posta ett kort typ förra veckan, sen satt katten i köket och åt en liten fågel !
* kras, tugg, smask * Det var fjädrar överallt, och diskmaskinen är full igen, och jag börjar jobbet om 9 timmar, jag är garanterat inte sysslolös, haha.

Inga kommentarer: