onsdag, augusti 04, 2010

Tredje dagen i Gbg

Den tredje dagen i Göteborg åkte vi in till stan och körde runt med bilen på all möjlig sightseeing,det var kul, fast Claes hade problem vid några tillfällen, vi skulle till vänster men det gick bara att svänga höger, gatan efter var det samma sak, han muttrade " Hur kan nån vilja bo här ? det går ju inte att svänga ! "
Det är väldigt kul eftersom han bodde där i 37 år innan han blev norrlänning,han körde även buss där i 5 år.


Jag blev glad när vi såg Kortedala spårvagn,för Galenskaparna har gjort en liten låt om den.




Claes och vår silverfärgade volvo utanför Sjöfartsmuseet.
Vi handlade lite filmer och skivor på Bengans,det är en bra affär, jag fyndade också några böcker på Ebbes hörna.
Jag köpte även en kinesik jacka, en nattskjorta och en samlarbild med morfars bror Elis Wiklund, under dagen, men jämfört med förr så shoppade vi nästan ingenting.


Nudlar med kyckling till lunch vid Saluhallen, den här restaurangen finns på utsidan, men vi orkade inte all mat, vi fick ungefär hälften var över som vi tog med och åt senare.


Det här cdstället köpte vi inte, fast den kostade bara 700 kr och fanns bara ett ex, på Science fiction bokhandeln, den står säkert kvar än om nån vill köpa den, jag var sååå sugen,men den var enormt tung, inget man bär flera gator till bilen.



På kvällen åkte vi ut till Hönö med svärisarna, jag åt caesarsallad, Claes åt hamburgare,de serverar också en mycket god räkröra till den,men jag beställde det med.


Vi blev ju glatt överraskade att Snowstorm, de med låten Sommarnatt från 80 talet, var där. Vi fick autografer och köpte en skiva som de signerade.


Efter maten tog vi en promenad och kollade på alla båtar.

Inga kommentarer: