torsdag, augusti 26, 2010

lokala nyheter

Den här dagen började med att jag gick ut ur sovrummet och krockade med en fluga i dörröppningen ! Rakt mot min panna flög den, undrar vem som blev mest förvånad, jag eller flugan ?

Jag läste i tidningen om ett par som varit gifta i 67 år !
När de köpte sitt hus kostade det 9500 kr, och nyligen hade de köpt nya glasögon båda två,och det hade blivit samma summa ungefär ...
Tänk då om jag och Claes köper glasögon om ca 50 år och det kostar 465 000, för det var vad mitt hus kostade för 15 år sen.

Socialdemokraterna i Fredrika vill satsa på jobben, jamen det vill ju moderaterna med, det känns som att det snart inte är nån större skillnad på partierna.

Holmsundsvägen, alltså den väg som går in till Umeå, har varit svår att köra på sen förra våren pga vägarbete, ibland bara ett körfät, grovt grus, traktorer ,lastbilar mm, så min mor skulle vara smart idag när hon skulle hämta ett paket, hon körde Obbolavägen från stan och så bron mellan Obbola och Holmsund, men vilken förvåning ! Ett körfält var avstängt och det var trafikljus, och eftersom många lastbilar var på vägen så¨fick hon vänta länge.
Ska vi vara helt isolerade och få lappsjuka ?? det står ju skyltar över hela byn att man ska helst köra via Obbola, men det går alltså inte heller så bra.

Inga kommentarer: