söndag, december 19, 2010

3 kändisar i snöoväder

Ikväll hade vi en spännande upplevelse, ibland går det lättare att få autografer, ibland får man vänta ett tag.



Gunhild Carling , jazzmusiker som varit kommentator i Dansbandskampen.
Hon var trevlig och pratsam och hade gott om tid att skriva autografer till de som ville.

Väldigt fin klänning.

Vi frågade henne om möjligtvis Elisabeth och Christer också skulle komma och skriva autografer, hon frågade turnéledaren som skulle gå och kolla, men efter ett bra tag kom hon tillbaks med idolbilder som Elisabeth hade signerat, men sa att de inte hade tid att komma ut till oss.

Men vi var ett gäng som verkligen ville få träffa dem, så vi gick ut och väntade utanför sceningången, det var - 11 grader och snöfall.


Och så kom äntligen Elisabeth Andreassen, en av mina barndomsidoler, hon fick inte upp dörren först, där stod hon med sina väskor och fick inte upp låset, hon bökade och kämpade, och till slut lyckades hon låsa upp och kom ut, och då höll jag upp dörren för henne.
Hon var glad och hade inget emot att skriva i blocken och vara med på kort.
Så kom turnéledaren och sa : men det här är ju de som redan har fått autografkorten !
jag sa till Elisabeth : jag ville så gärna få träffa dig också, det var därför jag kom hit,och det är ju trevligt att få skrivet i blocket också.
- ja det gör ingenting, ingen fara sa hon och log.


Sen kom Christer Sjögren, han har jag träffat 1990 och 1991 när han var här med Vikingarna, men nu var det så stressigt att jag inte hann prata med honom.
Han skrev autografer åt de som ville ha, och poserade för foton fast han stod inne i bussen.


Fin bild på Elisabeth.


Gunhild o Christer.

Inga kommentarer: