onsdag, december 22, 2010

Inget kattväder

Nu är det - 18,8 grader, man har ingen särskild lust att gå ut.
När jag gick tillbibbland och posten idag så hade jag min ryska vintermössa och så sjal på det, för en mössa täcker ju inte kinder, nacke och hals.
Men det var ändå skönt med en promenad, fast kylan slet i lungorna.
Men kisse vägrar gå ut, förr höll hon på och tjatade och jamade ,men när jag öppnade dörren så fällde hon öronen bakåt och gick in igen.
Nu är det sällan hon vill ut, idag gjorde hon ett försök, men så fort jag öppnade dörren så gick det en rysning genom hela kroppen på henne, och så återvände hon snabbare än sin egen skugga till köksbordet och elementet.

Tänk att det är julafton i övermorgon :)
Alla paket är inslagna, jag har lyssnat på julsånger hela dan, imorgon ska jag ta ett långt bad med extra mycket skum .
Och sen på julafton ska det bli som när jag var ung, när dagen var lång och jag väntade på Kalle Anka, inte som de senaste 17 åren när jag jobbat julafton, med undantag för vart sjunde år när det var söndag.
Synd bara att min älskling jobbar julafton i år igen, som han gör för 6: året i rad.
Men jag får trösta mig med Trolltyg i tomteskogen på julafton :)
Så kommer han sen framåt 18 tiden och sen är han ledig i 2 dar.

Inga kommentarer: