tisdag, december 21, 2010

Julen närmar sig


Så här såg det ut på köksbordet i morse, hakan vilar på fönsterbrädan, tassarna på elementet, och kroppen på gårdagens DN.

Idag var jag alltså till min jobbcoach, hon är så gullig , jag som hade varit orolig att det skulle vara tråkigt ,nån man skulle känna sig tvingad att gå till , men jag får verkligen ut nåt av att träffa henne.
Sen flaxade jag förbi några affärer, hittade inget mer till Claes, men en sak till Elis som han önskat länge,fast det är inte från mig utan från hans farmor o farfar som bad mig handla julklapp till honom från dem.

När jag kom hem så var min far och hans sambo redan här, vi hann inte umgås mer än ca 2 timmar, men bättre det än inget, och det är ett tydligt tecken på att julen är på gång att de kommer på besök med en present :)
Vi åt middag tillsammans, sen åkte de till min låtsassyster.

Nu ska jag gå och lägga mig, tänk att jag av alla människor har börjat bli så kvällstrött, ska bli skönt att ligga i sängen tillsammans med tidningen Jeanne D´arc living som jag köpte häromveckan, och så kanske drömma mysiga drömmar.
Inatt vaknade Claes av att jag sa HEJ i sömnen, han knuffade på mig och undrade vad jag hejade för, haha.
Men jag kom på det sen , jag hade drömt att min kompis Åsa från Västerås skulle flytta hit, och då utbrast jag visst HEJ så ivrigt att jag väckte min snygging.

1 kommentar:

Åsa72 sa...

*fniss* Är det en önskedröm - eller kanske en mardröm?! ;) Flytta till Umeå, njae, det tror jag inte. Vinter har vi så vi klarar oss med här också. Både snö och kyla - -24 grader idag... Brrr...

Kram och ha det gott!
Åsa