måndag, december 20, 2010

En dag på Emmaus

Det har snöat i flera dar nu, och det fortsätter att vräka ner.
Men jag trotsade snön och åkte till Emmaus, där jag bland annat sorterade saker, prismärkte kläder, och packade upp grejer.
Tiden gick fort, plötsligt hade jag varit där nästan 5 timmar, det kändes som bara 2 timmar, det var verkligen kul.

Plötsligt kom det in en kvinna och skänkte dessa vackra dockor.

Vi satt bara och gapade av beundran när vi packade upp dem.


De ska skänkas som julklapp till behövande barn i umetrakten.
Jag har sällan sett så vackra dockor,det var verkligen generöst av henne.

Sen handlade jag mat, ovanligt lite folk på Maxi, men det lär nog bli mer folk imorgon, skönt att ha gjort bort handlingen.


Den här fina ryska ikonen fick jag av min nya vän Liza som en julklapp i förskott :)
Jag gillar den verkligen. Och jag gillar Liza, är så glad att vi blivit bekanta med varann.

När jag kom hem så hade det nöat igen, syntes knappt jag hade skottat nåt idag.
Men jag tog sats och gasade, Samara släpade underredet i snön, men kom framåt.
När jag hade stängt in henne i garaget kom Claes, men han gasade för lite,så Volvon fastnade med baken ute på vägen, men jag lyckades knuffa loss den, så efter lite skottning fick hon också komma in på gården.
Efter maten skottade Claes nästan i 2 timmar, nu är vi rätt less på vintern kan man ju säga.

Inga kommentarer: