tisdag, december 14, 2010

Kyla och päronkaka

Idag är det - 19, och det tycker jag är kallt, jag är väldigt tacksam att jag slipper dela tidningarna och vara ute några timmar i den kylan, när jag skulle koppla på motorvärmaren på bilen så kände jag hur mina näshår frös ihop, huuu.



Här är grannens träd jag nämnde i förra inlägget, visst är det vackert med vinter, bara man får vara inomhus.

Men jag ska nog inte klaga, det finns de som har det mycket värre, min far som bor i Lycksele hade - 31 i går, och bara - 22 idag.

Så finns det de som har det ännu värre ändå ...
I Vanavara i norra Ryssland är det - 50 idag, imorgon blir det rena värmeböljan, bara - 29 ...


Det är en liten ort med 3000 innevånare, här är en bild på infarten.


Här är en översiktsbild tagen av
Susan Michaels


Sasha har legat på köksbordet mest hela dan och njutit av värmen från elementet och funderat över hur det skulle kännas att vara katt i Sibirien.


jag bakade en päronkaka, den blev god,och det var ett ganska enkelt recept också.

Inga kommentarer: