lördag, december 18, 2010

December 1983

Idag är Claes hemma från jobbet fast det är hans arbetshelg, men han har ett knä som gör ont och svullnar upp när det är vinter,och när han kör mest manuella bussar, så han har lidit hela veckan nu, men nu vilar han upp sig.
Vi har sorterat en del lådor i vardagsrummet, massa filmer och skivor, och så scrapsaker mitt i alltihop.

Sen hittade jag ett gammalt fotoalbum från 1983 och blev nostalgisk.

Lucia i klass 3C på Volgsjöskolan, lucian Linda och tärnorna Christine och Johanna, jag har inte träffat nån av dem sen jag var 12.
Johanna heter Isaksson i efternamn och är syster till Linda Isaksson, så jag vet faktiskt vad Johanna gör nu, hon jobbar på Bukowskis, men de andra tjejerna då ?
Av en hel klass så har jag bara kontakt med 2 st fortfarande, varav en har jag faktiskt haft kontakt med i alla år ,det är kul, den andra hittade jag på facebook i somras.



Vi hade en julpjäs, och jag var tomtemor.
Jag var den enda som var på " scenen " hela tiden, de andra kom och gick, och jag var så nöjd när jag hade lärt mig alla repliker utantill.


Besök hos mormors mor Signe.
Min mormor dog när jag var 1 år, så jag sa mormor till Signe istället.
Hon blev hela 93 år, när den här bilden togs var hon 90 år, jag antar att den är tagen i samband med födelsedagen, för hon fyllde år i december.
Lägg märke till hur fotot gått sönder uppe i högra kanten.
Det är de här gamla albumen som har en kladdig sida att sätta fotot på ,och en plastfilm över, det är rena katastrofen för foton, flera stycken har gått sönder när jag tagit loss dem.

Inga kommentarer: