tisdag, oktober 26, 2010

Tidningar överallt

Idag är det ingen glamour i mitt liv, jag städar och tvättar och rensar tidningar.
Vi dränks i tidningar, de bara väller in, ändå prenumererar vi bara på 5 st, varav 4 är månadstidningar och en är veckotidning.
Men alla andra, jag får tidningar av min mor och mitt ex, och det är ju trevligt att se vad som händer i världen, men nu är det värre än nånsin i köket,så jag bara snabbkollar igenom dagstidningarna, för såna får vi också, tre per dag.
Här på kontoret har jag en bunt med 101 idéer, från 87-89, jag kollar igenom dem och sparar mönster på virka,sticka,sy och brodera, en del ska jag ha kvar själv,resetn kan man ge till nån,men det är synd att låta det gå till spillo.
Så kastar jag resterna av tidningarna sen.
Pärmarna de satt i kan jag ju klä om och ha till nån annan tidning, fast än vet jag inte vilken.

1 kommentar:

maxell sa...

Men nu blir jag avis. Visst dränks man i tidningar om de ramlar in hela tiden. I mitt fall saknar jag dem dock. Något enormt. Har inte en endaste som dimper ner i låddan.

Främst för att jag inte hittat någon som jag tycker är prisvärd. Eller ja... du vet. Förbannade ekonomi.