måndag, oktober 11, 2010

Grammatik är viktigt

Jag kanske är överkänslig, men det är väldigt mycket grammatikfel i samhället.
Ok om man bloggar eller mailar, då kan man skriva vad som helst, men ett företag ska väl på sin hemsida ha rätt grammatik,det känns så oseröst annars.
Jag skulle söka jobb hos Proffice,men det gick inte.

" Detta är en ogiltig e-postadressen för inloggning. Välj ett annat namn. "

ja men de har ju ett grammatikfel i den meningen !! för det första,plus att det verkar konstigt om man ska behöva skaffa en ny mailadress för att söka jobb, om den nya inte är giltig heller då ??
de kan ta sig, jag får satsa på att bli författare istället.
Om nåt är fel på min mailadress så borde de ju tala om exakt vad som är fel dessutom, jag kollade noga att jag skrivit rätt,det är ju väldigt lätt hänt att snabel-a blir en tvåa av misstag, men nej då,det var rätt.

Idag har jag varit på en promenad ner till centrum, postat ett brev, köpt frimärken och bokat ny tid hos tandläkaren.
sa till receptionisten att det känns ju inte bra, så har jag känt sen kvällen då det blev lagat,
men jag tänkte att man vänjer sig väl,men det känns fortfarande lite vasst, och att nåt saknas, ändå bättre än innan,men ändå fel, tungan är där och petar hela tiden.
så jag fick ny tid på torsdag, hon sa att har lagningen blivit fel så får man det fixat gratis.
Skulle han säga att det ska vara så där, ja då får jag ju acceptera o vänja mig,men jag vill få det kollat.


Så har jag fått en ny autograf till min samling, kom med posten idag, det var bara en vecka sen jag mailade honom,så det gick fort.

Inga kommentarer: