fredag, oktober 15, 2010

Bokrecentioner

Det var ju i våras jag sist skrev nåt längre inlägg om böcker jag läst, jag antecknar alla i en bok, så jag inte glömmer vad jag tyckte om dem.

Lena Einhorn - Resande i liv.
Det tog först 200 sidor innan den blev bra, handlar om bland annat Folke Bernadotte och hur han räddade folk till Sverige under andra världskriget. jag ger boken 2 poäng av 5.

Barbro och Ruffa Alving - Bang om Bang
Barbros brev och dagböcker om sitt liv under den perioden hon fick barn, en del bitar är mycket bra, andra är mer ointressanta för nån som inte kände henne.
Ett rikt och bra språk, 4 poäng.

Barbro Alving - Rapport från olympiaden 1936( bibblabok )
Levande skrivet, ganska bra, fast för mycket sport, haha, ja vad förväntade jag mig egentligen ? men jag gillar ju inte sport nåt vidare. 3 poäng.

Steven Saylor - I Hades käftar
Ett spännande äventyr på romartiden, hela tiden tror man att mördaren är avslöjad,men så händer nåt nytt. Boken ger en fin smak, man vill läsa länge och njuta . 5 poäng

John Pollock - De 7 sibirierna
Kristna förföljs i Sovjet, lider men bevarar sin tro i generationer.
Vissa bitar är otroligt fascinerande, men stora bitar av boken går på tomgång. 2 poäng

Anna Funder - Stasiland
Om DDR, intervjuer med vanligt folk och fd tjänstemän, rätt bra men inget jag vill läsa om, sålde den på Tradera sen. 3 poäng.

Inga kommentarer: