fredag, oktober 29, 2010

Ett försök till en dikt

Jag har inte hunnit skriva så mycket senaste dagarna, jag är ju så upptagen i mitt nya glamourösa liv, hihi.
Igår gick jag till bibblan och Konsum, och på kvällen träffade jag en kändis, medans vi väntade satt jag och skrev, vet inte om det är en dikt, eller bara ett vanligt blogginlägg ? Nåt är det iallafall.

Stormen.
Ute stormar det.
Inne är det också storm,fast bland alla grejer.
Saker ligger i högar, väntar på att bli sorterade ,och blockerar dörrar och byrålådor.
När jag går förbi så hugger tidningar efter mig, fastnar i kjolen och släpas med en bit.
Det känns som storm i min hjärna med.
Hur ska man få ordning ,var ska jag börja ?
( att bli kvitt denna smörja )
Jag får ta en sak åt gången ,och samtidigt tänka på frid, andas djupt, feng shui.
Det ska gå, det ska bli prydligt och ordningssamt, utan fällor, utan att skämmas.
Bara jag får lite musik att arbeta till, så ska stormen gå över.
Det ska bli bra.

japp det var nån sorts dikt det.
Idag har jag tagit hand om disken, gjort julkort och småstädat, det finns alltid nåt att göra.

1 kommentar:

Olivia sa...

Jag ligger liiite efter med mina kommentarer men nu så... ;-)
Fin dikt!
Fick mig att tänka på en bok som har hjälpt mig massor. Har du läst "Rensa i röran"? Det var verkligen en AHA-upplevelse för mig när jag läste den och nu känner jag att jag kan hålla efter och sortera bättre. Bara ett litet tips från mig... :)
Kram