fredag, oktober 01, 2010

Emma Wiklund

Idag träffade vi Emma Sjöberg Wiklund på Åhlens där hon demonstrerade sin nya hudvårdskollektion.Det var ju häftigt, jag som funderat på att skriva till henne och be om en autograf, jag gillar verkligen henne,och så bara kom hon hit till Umeå.
Hon är jättehärlig i de franska Taxifilmerna tycker jag.
När jag kom fram till henne så hälsade hon glatt och vi pratade länge, hon var så härlig och spontan, en sån person man gärna skulle vara vän med.

Hennes son heter ju Elis, och jag berättade för henne att jag också har en Elis, uppkallad efter min morfars bror Elis Wiklund som tog OS guld 1936, hon blev så glad och berättade att när de tänkte på namn till sin son så hade Hans googlat på namnet och då hade han hittat just min släkting,och de hade tyckt att det var lite kul med en OS medaljör som namne till deras son. Och så kom jag nu och var släkt med honom.
Och såklart blev jag rörd och fick tårar i ögonen, jamen ska jag aldrig sluta gråta inför kändisar, haha.


Hon var lika vacker på riktigt som på bild.
Jag fick en kram, och så undrade hon vad jag jobbar med ,så jag sa att jag slutat som tidningsbud och för tillfället söker jobb men också har planer på att skriva en bok om ekonomi, det tyckte hon lät som en bra idé.
Jag spelade in en liten film med henne på 15 sekunder när hon önskar mig lycka till med mitt jobbsökande och boken :)
Hon står bredvid Claes på filmen, han blev inte helt glad åt att komma med också,men det är trevligt tycker jag, min snygging bredvid en vacker modell.


Här hämtar hon små plastburkar att ge prover från krämerna i.
Jag köpte en dagcreme, priserna är inte så farliga för att vara en kändis som står bakom dem,och de luktar gott men diskret.


Claes tog några bilder på när hon skrev autograf åt oss och demonstrerade krämerna, jag ville ta en närbild också, då flyttade hon på sig och sa att som modell så vet hon var ljuset blir bäst,hihi.
När vi skulle gå så fick jag en kram till,och hon sa att det var kul att träffa mig,
otroligt, det var ju jag som var tacksam över att träffa henne.
Och här passar det bra med ett citat av GK Chesterton (vem nu det är ) :
" Det finns stora män som får andra att känna sig små,men den verkligt store mannen är den som får var och en att känna sig stor " ,det passar så bra på henne,
hon fick mig att känna mig betydelsefull och speciell .


Våra bilder som hon signerade, autografer i blocken,och så fick jag kartongen till krämen signerad också.
Nu hoppas jag på att bli lika vacker som henne när jag använder den såklart :)

Inga kommentarer: