måndag, november 01, 2010

Arbetsförmedlingen och julklappar

Jag var till arbetsförmedlingen idag, jag fick vänta nästan 1,5 timme innan det var min tur,( jag hade en bok av Anna Jansson med mig som tur är ) och sen tog inskrivningen 30 min,men nu är det klart, jag ska få träffa en handläggare om några veckor.
Mannen som skrev in mig var trevlig, jag hade varit lite nervös, men det var ju ingen fara. Drömde faktiskt i natt att det var en stor byggnad med många våningar utan lampor,och att alla arbetslösa gick i mörkret och ropade på hjälp, men då kom jag och sa : jag ska hjälpa er, jag är tidningsbud och ser i mörker,och så ledde jag dem alla nerför en trappa.
haha, knäpp dröm, men faktum är att jag ser bättre i mörkret än de flesta, en positiv arbetsskada :)



Här är Holmsunds första rondell, en historisk händelse. De håller på med en till nu dessutom. Jo jag stod stilla när jag tog bilden,det var inga bilar bakom mig.


Efter arbetsförmedlingen gick jag till restaurang Rhodos i Sagagallerian, där jag träffade en av ägarna Steve Galloway, en vänlig man. Han är känd fd fotbollsspelare och en av mina idoler :)

Lövbit med strips, mmmm, jag orkade inte alla strips för det var många.
Den godaste lövbit jag ätit på länge, och dessingen till salladen var också nåt extra.
Om nån undrar hur jag som är så snål/ekonomisk får för mig att äta lunch ute : jag hade en lunchkupong som Claes hade fått från jobbet ifjol,och som han var gullig nog att ge till mig :)

Sen gick jag runt och köpte julklappar, nu är jag nästan helt klar, köpte väldigt söta saker, men kan inte visa dem då släkt och familj läser min blogg, men tre av sakerna var både praktiska och söta. Och allt är sånt jag hade velat ha själv.
Och de till Claes får jag också nytta av , muhaha.


Coolaste grisen i stan åker med Samara såklart, han är köpt på Mekonomen för några månader sen, egentligen är han en sån som luktar parfym, men doftan gick ur efter nån vecka som tur är, vi höll på att gasas ihjäl från början så starkt luktade den.


Jag köpte lite saker till mig själv också idag, på Konstnärsshopen, massa härliga etiketter och resedekorationer, 53 kr kostade alltihop.

Inga kommentarer: