onsdag, november 10, 2010

Snöstorm

Det är såna här dagar som jag njuter av, jajamensan, såklart vi ska ha snöstorm
För jag är inget tidningsbud, jag pulsar inte i snön ( inga plogbilar syns till än fast det snöat hela natten ) jag blir inte dyblöt på hela kroppen, mina fötter går inte om kring flera timmar i skor som inte hade varit blötare om man hade hoppat ner i ett badkar med dem.
Jag är inne med frid i mitt sinne, fast visst är det synd om min snygging, han kör ju buss , och min mor hade lite svårt att ta sig till jobbet imorse , inte ens E12 var plogad, men jag njuuuter av snöstormen, tänk vad hemskt om det inte hade varit snöstorm och kyla i år ?
Nu när jag är fri från jobbet så hade det varit onödigt om det varit bar mark hela året och varmt. Fast varmt kan det ändå aldrig bli här, rekordet från i somras är väl ca 25 grader plus i nån enstaka dag.
Det var - 20 i Dorotea i går, jag är glad att jag flyttat från inlandet till den varmare södern .

Jag började dagen med att läsa tidningen,och sen äta frukost och lyssna på Irmas nya skiva, en perfekt mjukstart på dagen.

Inga kommentarer: