måndag, november 08, 2010

En nostalgisk kokbok



Den här boken ser så rar ut, den lånade jag hos min mamma häromdan, den har tillhört min låtsasfarmor, som visserligen dog 10 år innan hon blev min låtsasfarmor, men ändå. Boken följde med spisen 1957, och det är inga foton till recepten, utan teckningar. Ja då går det ju bra att få perfekta bilder :)

Idag har jag studerat mandarin i sammanlagt en timme, det börjar gå bättre nu igen, ett tag funderade jag på att lägga av,men jag ska faktiskt kämpa på, det är ju bara 45 lektioner kvar,sen ska jag börja med spanska,det lät ju kännas väldigt enkelt efter det här. Ett ord kan ha typ 7 olika tonfall på mandarin,och därför också betyda 7 olika saker. Jag tycker allt låter som sju,sjuuu, sju ! det gäller att spetsa öronen ordentligt.

dagens citat är av Salvador Dali : Det är skönt att ha pengar, så länge man inte förlorar glädjen över allt man inte kan få för pengar .

Och jag håller med honom, man behöver pengar,och det vore skönt att vinna en stor summa så saker blev lättare, men att få sova och ha sinnesro, det har jag nu när jag inte jobbar, och därmed kommer att ha mindre pengar, men det är värt det :

1 kommentar:

Mickaroni sa...

Nu så är vinnaren av veckansblogg utsedd! Kolla om det blev duuu!!