måndag, november 22, 2010

Ny vecka, nya friska tag

Tänk så skönt att söndan finns.
Varje söndag mer eller mindre så bestämmer jag mig för att börja ett nytt liv.
Jag ska bli så ordentlig, lägga var sak på sin plats ( här stavade jag fel och skrev " var sak på sin ål" men det blir svårt för jag har ingen ål i huset )
motionera mera, ägna mig mer åt hudvård, skriva klart boken jag håller på med, osv osv, oj vad jag ska bli duktig.
Och så ramlar måndan över mig med alla måsten och så hinner jag inte ens hälften av allt jag planerat.
Min lista idag består av sådär 50 punkter jag ska hinna med, vissa tar bara nån minut, andra tar nån halvtimme, än har jag bara hunnit med ca 10 punkter på listan.
Men nu ska jag gå till posten, i snigelfart, det går inte att gå fort när det är vinter och halt, är ju rädd att slå ihjäl mig.
eller som min kompis Eija-Riitta Berliner-Mauer uttryckte sin försiktighet när hon går ute på vintern : jag rör mig som en pormask som accelererar .

Till sist vill jag tipsa om en låt, det är min far som mailade över en av sina favoritlåtar California Blue, av Roy Orbison.
Jag ville lägga in den här,men på youtube finns det bara covers av den, och jag har ingen aning om man kan ladda upp musik själv från datorn till bloggen.
Men de av er som har Spotify kanske kan hitta den där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla Anna, du får nog minska din lista en aning ;) det verkar vara en väldigt lååååååååååång lista - inte ens jag lyckas komma upp i så mycket under en dag... fast jag är nog höjden av lathet... eller jag har ärligt talat tröttnat på att vara hushållerska åt vuxna karlar!! Hur får man dem på bättre tankar, för jag tänker inte fortsätta så här som jag gör nu... suck... sorry... det är ingen bra dag idag tror jag.

Kram från Ann-Charlotte i Haninge som inte orkar logga in igen.