onsdag, november 10, 2010

Irma och Kattis

I går var vi på en intressant afton, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, det var inte en konsert,det var mer som ett samtal mellan några vänner .
Kattis Ahlström och hennes vän Tomas Sjödin, pingstpastor och författare, samtalade om sin barndom, saker de ångrar, pinsamma saker de gjort, meningen med livet osv.
Det var även en man som hette Magnus som pratade med dem och ställde frågor, men han sa inte så mycket om sig själv.
Irma Schultz Keller sjöng och spelade gitarr och piano, och sa även hon några ord om tro osv

jag hade förbeställt biljett långt innan de släpptes, för jag var så ivrig att träffa Irma, men Claes visste inte hur han jobbade så han hade inte biljett.
Men när vi kom dit i går så var det några enstaka som lämnade tillbaks biljetter, så han och några andra som var ute i sista sekund hade tur och kom in.
Det var helt slutsålt, 400 personer rymdes i lokalen.

När det var paus sålde Irma skivor,och Tomas sålde böcker.
Det var en lång kö till honom,men jag tog varken foto eller autograf, vi har ju aldrig hört talas om honom förr, för oss var han en vilt främmande människa.
Men han verkade vara en fin person.




Kattis var otroligt rolig under kvällen, och var glad och trevlig när jag pratade med henne.


Och så Irma då, min kära Irma, bara hon kom in i rummet så höll jag på att hoppa högt, att äntligen få höra henne live och träffa henne, det var en speciell känsla.


Hon sålde två skivor ,och såklart köpte jag dem,och så hade jag med mig 5 skivor, en singel , en dvd och ett foto som jag fick signerade, hon sa att hon kände sig hedrad att jag gillar henne så mycket, och så kramade hon om mig spontant, de flesta kändisar jag träffar brukar jag få be om en kram annars.


Hon är så vacker, ansiktet, rösten och hela hennes sätt , hon inspirerar verkligen mig.

1 kommentar:

Ann-Charlotte sa...

Vad du träffar kändisar! Men vad gör alla i Umeå????? Jag skulle gärna ha varit med och lyssnat. Men vem är Irma???????????????